Casius logo
Offerte aanvragen Aanmelden als vakman
Faq Header

FAQ

Op deze pagina vind je de antwoorden op enkele veelgestelde vragen omtrent onze dienstverlening.

Veelgestelde vragen

1. Wat houdt 'Erkend Vakwerk' in?

Alle vakbedrijven worden voortdurend beoordeeld en voldoen aan de volgende eisen:

  1. financieel gezond en een goed betaalgedrag
  2. ruime ervaring in werk waarvoor ze worden voordragen
  3. geen openstaande klachten
  4. aanbevolen door ten minste 8 van de 10 laatste klanten

 

Elk bedrijf heeft een klanttevredenheidsscore van gemiddeld 7 of hoger voor de aspecten:

  1. nakomen werkplanning
  2. kwaliteit van het werk
  3. prijs/kwaliteitverhouding
  4. algemene indruk en professionaliteit

 

Bedrijven die klachten niet naar behoren oplossen worden geroyeerd. Als een bedrijf de Casius erkenning verliest zullen wij u hierover informeren. Laat via "Mijn Casius" weten hoe tevreden u bent!

2. Is Casius onafhankelijk?

Ja. Casius vertegenwoordigt geen enkele beroepsvereniging of bedrijf.

3. Hoe selecteert Casius vakmensen?

Casius werkt enkel samen met bedrijven en vakmensen die een partnership met Casius aangaan. De normen van het partnership zijn gebaseerd op:

  1. Klanttevredenheid. Een tevreden klant is de beste manier om de kwaliteit van een vakman te bepalen. Casius bevraagt elke particulier waarmee wij één van de vakmensen in contact brachten. Zowel in het offertestadium, tijdens de uitvoering als na oplevering. De beoordelingen resulteren in een score. Bedrijven met een te lage score worden niet meer als Casius partner voorgesteld.
  2. Professionele ervaring. Alle bij Casius aangesloten vakmensen hebben minimaal 2 jaar beroepservaring. Bovendien moet de Casius partner referenties van recent voor particulieren uitgevoerde werkzaamheden overleggen.
  3. Financiële gezondheid. Maandelijks beoordeelt Casius de financiële positie van zijn vakmensen. Casius maakt daarbij gebruik van de gegevens van de KvK, incassobureau's en deurwaardersinformatie. Zodra Casius twijfelt aan de financiële gezondheid worden deze bedrijven niet meer als Casius partner voorgesteld.

4. Wat gebeurt als ik in contact wordt gebracht met een (volgens mij) ongeschikte vakman?

De vakman wordt door Casius regelmatig getoetst op een aantal criteria. Indien u desalniettemin twijfelt aan de geschiktheid van de voorgestelde partner laat u ons dat dan weten via uw projectmap.

5. Als ik mijn telefoonnummer aan Casius geef, word ik dan niet overstelpt met telefoontjes?

Nee. We geven uw naam en telefoonnummer aan net zoveel vakmensen als het aantal offertes dat u wil ontvangen (maximaal 3).

6. Erkent Casius een vakman voor het leven?

Nee. Casius houdt continu de vinger aan de pols. Het klanttevredenheidsonderzoek speelt daarin een belangrijke rol. Voldoet een vakman niet langer aan de criteria dan worden ze niet meer als Casius partner voorgesteld.

7. Kan ik van Casius een lijst met vakmensen krijgen en zelf een vakman kiezen?

Nee, onze dienst bestaat er uit dat we u in contact brengen met alleen die vakmensen die bij uw plannen passen. Wij zoeken de vakman die tijd heeft, geïnteresseerd is in uw project en kwaliteit levert. Deze service bespaart u moeite en vele onnodige telefoontjes.

8. Een vakman kiezen kan toch ook makkelijk in het telefoonboek?

Deze manier van werken vraagt veel tijd en vaak nutteloze telefoontjes als de vakmensen niet beschikbaar zijn. U weet natuurlijk ook nooit hoe 'professioneel' de vakman is die u uit de telefoonboek haalt. Bij Casius bent u er zeker van dat u met vakmensen werkt die het meest geschikt zijn om uw project uit te voeren. Via Casius een vakman zoeken scheelt u kopzorgen.

9. Hoe beschermt Casius de informatie van zijn gebruikers?

Persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld. Meer informatie vindt u bij algemene voorwaarden en privacy.

10. Ik woon in België, kan ik ook gebruik maken van Casius?

Zeker en vast. We verwijzen je graag door naar onze collega's van Casius België.

Offertes aanvragen