Stap 5: De oplevering

De oplevering: Het moment dat de aannemer het werk officieel aan u overdraagt. De verbouwing is afgerond, op mogelijk een paar kleine punten na. ... Lees meer Op de afgesproken dag van oplevering loopt u met de aannemer langs het werk om te controleren of alles volgens de overeenkomst is uitgevoerd.

 

Opleverstaat: U noteert de eventuele restpunten (een klemmende deur, een vergeten tochtstrip) en spreekt een termijn af waarbinnen de punten moeten zijn hersteld of uitgevoerd. De lijst en de termijn wordt vastgelegd in het opleveringsrapport. ... Lees meer Deze wordt door alle betrokken partijen ondertekend. Vervolgens moeten de punten binnen de afgesproken termijn hersteld worden voordat u het werk aanvaardt. Dit is de zogenaamde opleveringstermijn. Bij grote verbouwingen is een opleveringstermijn van drie maanden niet ongewoon. Gedurende deze periode kunt u een betalingstermijn achterhouden.

 

Aansprakelijkheid na langere tijd: Gebreken die niet zijn opgenomen in het opleveringsrapport zijn moeilijk alsnog te verhalen op de aannemer. Voor verborgen gebreken, bijvoorbeeld scheuren in gestucte muren, blijft de aannemer echter ook na het verstrijken van de oplevertermijn aansprakelijk. In het geval van constructieve gebreken geldt zelfs een aansprakelijkheidstermijn van tien jaar.

 

Tips:

  • Neem de tijd voor de oplevering
  • Lees de overeenkomst vooraf nog eens goed door.
  • Vraag de uitvoerder om (leiding)tekeningen van de nieuwe situatie
  • Vraag een onafhankelijke deskundige om mee te lopen met de oplevering.

 

 

 

 

offerteaanvragen

Erkend Vakwerk

 

 

 

Erkendvakwerk

 

 

.

Erkend Vakwerk

 

Alle vakbedrijven worden voortdurend beoordeeld en voldoen aan de volgende eisen:

  • meer dan 2 jaar ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
  • financieel gezond en een goed betaalgedrag
  • ruime ervaring in werk waarvoor ze worden voorgedragen
  • geen openstaande klachten
  • aanbevolen door ten minste 8 van de 10 laatste klanten

 

Elk bedrijf heeft een klanttevredenheidsscore van gemiddeld "7" of hoger voor de aspecten:

  • nakomen werkplanning
  • kwaliteit van het werk
  • prijs/kwaliteitverhouding
  • algemene indruk en professionaliteit

 

Bedrijven die klachten niet naar behoren oplossen worden geroyeerd.

 

Partners van Casius.nl

 

Partners van Casius

 

 

Publicaties

Lees wat andere bronnen te zeggen hebben over verbouwen in het algemeen en over Casius in het bijzonder.

 

Relevante artikelen: