Stap 3: Opdracht geven

Overeenkomst sluiten: Als u het eens bent met het voorstel, sluit u een schriftelijke overeenkomst met de vakman. Het contract bestaat minimaal uit de definitieve aanbieding, de technische omschrijving,  een planning. Ook legt u vast in hoeveel termijnen de betaling voor de werkzaamheden wordt afgelost.

 

Tip: Vereniging Eigen Huis heeft een "Verbouwingsovereenkomst met Algemene Voorwaarden voor verbouwingen" opgesteld. Deze overeenkomst kunt u gebruiken als u zelf de overeenkomst wilt opstellen.

 

Vaste aanneemsom: Als u van tevoren een vaste aanneemsom afspreekt, weet u vooraf hoe de rekening er uit zal komen te zien. ... Lees meer Mocht u tijdens de uitvoering van uw oorspronkelijke plan afwijken, dan kan er sprake zijn van meer- of minderwerk. De kosten daarvan worden met de oorspronkelijke aanneemsom verrekend. Lees meer over meer- of minderwerk bij stap 4: de uitvoering.

 

Werken in regie: Werken in regie is een prijsafspraak, waarbij de vakman de daadwerkelijk gemaakte manuren- en materiaalkosten telkens achteraf in rekening brengt. ... Lees meer U weet dan echter niet van te voren waar u financieel precies aan toe bent. Soms is werken in regie handig als er veel haast bij het werk geboden is en de vakman direct moet beginnen, of wanneer het aantal te besteden uren goed is in te schatten. Spreek wel vooraf een uurtarief (inclusief BTW) af.

 

Tips:


  • Vraag de aanbieder naar garanties en waarborgen.
  • Controleer of de vakman goed verzekerd is voor schade aan uw of andermans eigendommen gedurende de uitvoering.
  • Leg vast dat de aanbieder u tijdig meldt als er overschrijding van budget en planning dreigen.
  • Informeer uw buren tijdig voor u start met de uitvoering.
  • Zorg voor een overeenkomst waar beide handtekeningen op staan.

 

 

 

 

 

offerteaanvragen

Erkend Vakwerk

 

 

 

Erkendvakwerk

 

 

.

Erkend Vakwerk

 

Alle vakbedrijven worden voortdurend beoordeeld en voldoen aan de volgende eisen:

  • meer dan 2 jaar ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
  • financieel gezond en een goed betaalgedrag
  • ruime ervaring in werk waarvoor ze worden voorgedragen
  • geen openstaande klachten
  • aanbevolen door ten minste 8 van de 10 laatste klanten

 

Elk bedrijf heeft een klanttevredenheidsscore van gemiddeld "7" of hoger voor de aspecten:

  • nakomen werkplanning
  • kwaliteit van het werk
  • prijs/kwaliteitverhouding
  • algemene indruk en professionaliteit

 

Bedrijven die klachten niet naar behoren oplossen worden geroyeerd.

 

Partners van Casius.nl

 

Partners van Casius

 

 

Publicaties

Lees wat andere bronnen te zeggen hebben over verbouwen in het algemeen en over Casius in het bijzonder.

 

Relevante artikelen: